:: Primavi ::
Google
Web medicallink.se primavi.se vaccination.nu
 PRIMAVI
Mat & dryck
Fråga dietisten
Råd/Reflektioner
Matlexikon
Näringslära
-Livsmedelsgrupper
-Vegetabiliskt
-Kosttillskott
-Superfruits
Hälsa
-Bantning & Vikt
-Risker med mat
-Kosthållning
Svensk forskning
Matlagning
-Kött & grönt recept
-Vegetariska recept
-Ingredienser
Drycker
Träning & idrott
Fråga personliga tränaren
Idrott
Mental träning
Vardagsmotion
Samhälle
Skador
 Föräldrar & barn
Barn
Graviditet
Svensk forskning
Sex & relationer
Hälsa/Sjukdom
Familj/Relationer
Manlig sexualitet
Kvinnlig sexualitet
Homo- & bisexualitet
Transexualitet
Sexuella företeelser
Svensk forskning
Njutning & skönhet
Själ & psyke
Hälsa
Stress
Samhälle
Träning & idrott
Fråga idrottsläkaren
Idrott
Mental träning
Vardagsmotion
Samhälle
Skador
Tandvård
Fråga tandläkaren
 Artikelarkiv

 PrimaVi
Mat och Dryck
Folsyra i kosttillskott kan öka risken för bröstcancer
Folat, en typ av B-vitamin, ger hos de flesta kvinnor en minskad risk för bröstcancer. Hos kvinnor med en viss genuppsättning var det däremot tvärtom: folat ökade risken för bröstcancer.
Läs mer ...
Mat och Dryck
Smör ger lägre blodfetter än olivolja
Höga blodfetter ökar i regel kolesterolvärdena i blodet vilket i sin tur ökar risken för åderförkalkning och hjärtinfarkt. Nu visar en ny studie vid Lunds universitet att smör ger en betydligt lägre blodfettshöjning efter en måltid jämfört med olivolja och en ny typ av raps- och linfröolja. Skillnaden var tydlig hos framförallt män, medan den hos kvinnor var mer marginell.
Läs mer ...
Fråga dietisten
Senaste besvarade

090119 Frisk
081214 Hård mage
081213 Dricka
081213 För mycket fullkorn?
081213 Hållbar kost och träning
Träning och idrott
Hitta tid till träning
Idag har många av oss stillsittande jobb framför en dataskärm. Vi tar inte många steg under de åtta timmar som en normal arbetsdag innebär. Väl hemma kommer en ny rad med måsten och kanske hamnar vi framför datorn igen för att gå igenom privata mejl, ändra statusen på facebook eller googla på något intressant.
Läs mer ...
Träning och idrott
Uppvärmning
När tiden är knapp är det lätt att dra på sig träningsskorna och "trampa gasen i botten" och köra hårt från första steget. I gymet kanske det känns mer motiverat att lägga in en extra övning. Tänk om. Uppvärmningen är viktigt för att effektivisera träningen, öka prestationen och minska skaderisken.
Läs mer ...
Träning och idrott
Nedvarvning
Ett träningspass har många komponenter. Uppvärmning, konditions- eller styrkedel, samt nedvarvning och rörlighetsdel.
Läs mer ...
Träning och idrott
Resultat av träningen
Vad styr dina resultat av träningen? Många av oss tränar lite mållöst och planlöst och funderar sedan över varför vi inte får de resultat vi önskar. Ökat välmående är givetvis kanon, men alla nöjer sig inte med det.
Läs mer ...
Annonser
Kontakta oss
 © Medical Link · All Rights reserved Medical Link 3W AB · Citera oss gärna men ange källan

seo services

traffic realys

garcinia cambogia